fbpx
  1. Olet juuri perustetun suomalaisen, autojen maahantuontiin erikoistuneen yrityksen markkinointijohtaja. Yritys on nimeltään Verner Oy. Yrityksen liikeideana on tuoda kiinalaisia autoja Suomeen ja harjoittaa autojen tukkukauppaa. Sinun tehtävänäsi on tuottaa yrityksellesi markkinointisuunnitelma.

Saat työhön vapaat kädet hankkia tietoa ja hahmotella strategiaa. Olet saanut yrityksen johdolta työhösi “raamit” eli autoja pitäisi tuoda maahan ostohinnaltaan 5 milj. euron arvosta ensimmäisenä vuonna ja sitten seuraavana vuonna jo normaalivolyymillä eli 10 milj. arvosta. Korealaiset merkit Hyndai ja Kia ovatkin jo raivanneet koko Euroopassa tietä “idän” -autojen tulemiselle. Tee hahmotelma markkinointisuunnitelmasta. (15p)

  1. Miten strategioiden erilaisuutta voidaan kuvata strategiatyypeillä? Voit tyypitellä haluamallasi tavalla, kuitenkin mielenkiintoisesti eroja kuvaillen. Simbrand-pelistä esimerkki. (10p)
  2. Mitä “Kantasen kolmiomalli” voi tarjota yritykselle joka haluaa uudistaa strategiamaisemaansa? (15p)
  3. Kirjasta: Brand-equity -käsite ja -teema? (10p, josta saatava väh. 5p)
English